Monday, August 26, 2013

Hilang anggota mulut!

"uhuk uhuk...sakit dowh!"
"relax r!...chill la beb!...kate anak jantan..ala satu je pon, aku dulu 2 tau tak!?"
Pelbagai sindiran diberikan pada ku..dah la aku tgh sakit ni..."eleh, cakap bukan main...dulu ms skolah bkn korg ke yg lari lintang pukang..padahal doctor nk check je..bkn nk cabut GIG ko pon, buat malu derr". 

Fuh..tu lah penangan cabut gigi nih...seawal 8 pagi aku bersiap dan terus bersarapan. sampai di klinik, trus aku bg kad patient kpd misi. Aku pn duduklah kt kerusi menunggu...x ramai org hr ni, then namaku dipanggil. masuk je dlm bilik rawatan...x semena2 aku rs mcm x sedap...nervous. "nganga mulut ye dik" trus aku nmpak picagari ala moden skit dihala kedalam mulut...crooottt..croot..adeh sakt gak. tp aku cool je...stakat kene cocok ape ade hal. Then aku pn keluar...menunggu mulut jd kebas. Dlm 30 minit gak aku tunggu...rs mcm xde lidah dowh...air liur meleleh pon x prasan..hahaha. agaknye mcm ni lah rsnye org yg lumpuh. haish..sayu rasanya. emo la plak kan..huhu. 

30 minit dh berlalu...bile nama aku dipanggil...trus aku rs x senang duduk..tp still acting as cool as possible righttt. Aku pun duduk atas kerusi canggih yg boleh laras dan ada lampu kt atas.Trus aku rs cuak bile nmpak doctor tu pegang pengepit ala2 playar moden tu..huuuuush...ngap singgah kt gigi...di goyangnye gigi aku ke kiri ke kanan mcm repair motor plak rase. pastu ade bunyi krak..krak...mcm urat putus. Ketup!! Gigi adik ni rapuh lah...pecah..kata doctor. Aduss...nmpknye parah laa aku kali ni...then die tukar alat...fuh mcm mikegyver dah aku tgk doctor ni. nasib baik muka die manis2 cute. pakai glasses lg..aku pun berlagak tabah laa.

Kali kedua..henjutan die buat bkn main...sampai dtg lg sorg nurse pegang kepala aku siap cakap "relax...bernafas mcm biasa...gerak2 kan kaki tuu..jgn than nafas...haaa mata jgn pejam..relax ye dik" dlm hati aku..kepala hangguk ko...sakit tau x!!! (rs bengang sbb nurse yg ni dah berumur skit hihihi). Fuh mmg sakit dowh...then.."kelekuk" gigi aku tercabut...sampai jatuh tergolek doctor tu..hehe xde lah acah je. Doctor tu tunjuk gigi aku yg nazak tu, aku pon tgk la...wahhh umbi die pnjg kata kau...seram aku nengok. then trus letak kapas..dan balik.

tak nampak rongak kan!? hehehe

p/s : kalo gigi rosak trus jumpe doctor tau..jgn tunggu lama2 nnti makin parah n at last menyerah diri kt doctor jugak..so baik jumpa awal2.

yg kesal (sbb dh terlmbt bru jumpa doctor)
~am~


No comments:

Post a Comment