Thursday, July 25, 2013

Panggilan blur dan sms Senyum

Semalam aku dapat satu panggilan yang telah menjawab persoalan yg berlegar di benak aku beberapa purnama ni. Panggilan tu aku terima dlm pukul 3 lebih cmtu petang smlm. Rupanya admin dr kolej aku study sblm ni bertanyakan email aku yg sahih untuk berurusan. lepas je aku bg email tu..aku pn tanyalah untuk apa, katanya untuk UPP MARA then trus ckp sekian terima kaseh. aku blur kejap nk refreshkan balik maksud UPP tu dan kaitan dgn email aku. aku pn dpt la jwpn yg aku simpulkan sndri..maybe tuk konvokesyen aku bln 10 ni kot..ok la lau cmtu. then aku pon sambung la keje dan rutin harian aku dgn biase.

Selang beberapa jam Hp aku berbunyi menandakan sistem pesanan ringkas telah menerjah..aku pn baca..dari ummi aku yg berbunyi " syukur alhamdulillah...tadi umi dpt panggilan dari kolej alang (nama manja aku ^.^)...diorg cakap alang dapat temuduga tuk sambung study ke luar negara di bawah tajaan MARA...bla..bla. Trus aku tersenyum bila baca sms tu.

Tapi, walaupun aku dpt p temuduga tu..blum tentu aku berjaya lulus interview tu...so aku x menaruh harapan yg tinggi..lagi pon pada usia aku skrg ni (yg dirahsiakan)lebih baik aku kerja cr duit. tapi kalo dpt study kt luar negara pon...mcm 1 batu loncatan jugaklah buat aku, so jauh d sudut hati aku...aku teringin nk belajar ke luar negara. Dgn cara tu..aku dpt harumkan nama keluarga aku, dan dapat improve kan lagi bhsa inggeris aku yg cacat ni serta meningkatkan kredibiliti aku dlm bidang yg aku minat.

P/s : timbalah ilmu sehingga ke negara cina pasti tersedia jalan terbentang luas :)

No comments:

Post a Comment