Thursday, August 1, 2013

Disebalik Jeans 3 Quarter

gambar petikan dari google

Walaupun aku dalam bidang Art & Design..tp kalau bab fashion memang aku failed. tapi takde la teruk sangat sampai tak reti nak matching baju ngan sluar langsung. Tapi sikit tu ada la. Rasa klakar plak kalau di imbas balik cara pemakaian aku dari kecik sampai besar. Aku ingat lagi, masa aku skolah menengah, aku ni  fanatik gile ngan Jeans. Selain Jeans, aku cume ad sluar trek dgn sluar skolah hijau tu je..tu pun sbb skolah tak bg pakai jeans. kalo tak, time pendidikan jasmani pon aku nk pakai jeans. tak bleh bayangkan lau main bola pakai jeans camne hahaha. Pastu ade satu sluar kaler putih..PBSM la konon..time perjumpaan je lesap, tp attendance fulled, magic habes!. Kene pulak time tu pengaruh aliran barat mmg merebak pesat kt malaysia ni..aku pun terjebak skali dengan GRUNGE. kasi rabak habes sluar...bru rare! Sampai lah hbes form 5.

Tp start aku study kt kolej (sijil) yg dirahsiakan..aku cuma ad selai je sluar Jeans. yg lain sume sluar slek sbb sng nk p kelas. pastu aku pon mcm da mula suke pakai sluar2 slek ni. Sampai la further kat kolej (Dip) yg dirahsiakan jugak. Aku rasa macam dah lama sangat tak pakai Jeans. Hampir 4 tahun jugak. Pastu aku berkenan plak bile tgk org pakai short Jeans. Nampak mcm Style, modern and very sexy hahaha. Aku teringin gak nak beli tp bile dipikirkan pasal aurat. Aku x jadi beli. Tapi aku still ad perasaan yang membuak2 nak pakai short jeans tu, pastu aku p la jalan2 kat Time Square, pastu aku nampak banyak kedai yang mejual pakaian, pastu aku termasuk dlm kedai pakaian Romp..Pastu, tadaaa...aku dah terbeli satu. Tapi tapi tapi..aku beli sluar 3 quarter. So lepas je aku balik beli tu..trus aku pakai sbb dah kemaruk sangat. Then aku terperasan sesuatu. Sluar tu tak style , modern n sexy mcm short jeans. Kawan aku pun ade ckp, apesal ko beli sluar tu..cam klakar je. tp aku tak pernah jawab soalan mcm tu. Nak tau kenape?? sbb aku akan rasa uncomfortable kalo aku jwb "sbb nak tutup aurat!" sedangkn org yg tanya tu pakai Short pant.

Tapi aku still jgk pkai dgn sekerap yg mungkin supaya org terbiasa tgk...xde lah rs awkward sgt. Bile dah lama2 pakai aku jd suke...aku tetap beranikan diri tuk pakai dgn menggunakan alasan yg aku rs cukup kukuh..nak tau alasan ape? aku kan student cemerlang every semester...mesti diorg x pertikaikan ap aku pakai dan apa aku buat (vomit!). Nampak cam jijik, tp aku mmg slalu berfikiran aneh. Tp punca utama, adalah sebb aku nak tutup aurat... at least aurat aku terjaga..and the most thing i have already beat my emotion yaw!

p/s : Tahukah kamu mendedahkan aurat itu tergolong dalam golongan dosa-dosa besar?? dosa besaqqqq!! bkn kecik naa~~

sekian,
awkward guy.

No comments:

Post a Comment